lørdag 22. september 2007

Dag nr 2


Hmmm...så er nok en dag over og vi har hatt besøk.
3 barn og 2 voksne....fatter ikke at det kan bli så mye rot jeg!
Men barna rydda mer en villig opp, når vi lokka dem med GODTERIIIII :D
Det er hva jeg kaller pedagogisk motivasjon ;)

Jeg trodde jo at venninna mi skulle sove over, sånn at vi kunne slarve sikkelig
om jenteting. Du vet sex, alkohol, svunnede tider (svunnen kropp), og gamle kjærester....osv.
Så jeg hamstret inn - Ostepopp (livretten), potetskruer, godt å blandet, Smack og ekstra store kokkosboller. Men gjett hvem som sitter i stua med bordet FULT av snop??
Ja, ja...det ble mer på meg, men jeg trenger det VIRKELIG ikke!
De kiloene jeg faktisk har klart å bli kvitt, vil jeg ikke ha tilbake. Så nå sitter jeg her med tårevåte øyne, og vann i munn å ser på alt snopet jeg ikke bør spise.
Da er det bedre å skrive litt her, fant jeg ut.

Sa jeg skulle skrive litt om "full barnehagedekning", for jeg har mine meninger om det også, jeg.
Og før jeg sier så veldig mye, må jeg jo innrømme at jeg setter pris på at min sønn i det hele tatt har en plass i barnehage, sånn at jeg får jobbet. Uten fru Halvorsen, så hadde jeg ikke hatt plass.
Så er nå det sagt.

Men, og det er ett stort men....for, når vi flyttet til komunen fikk vi selvsagt ikek plass i den barnehagen som ligger ett steinkast fra der vi bor. Neida, vi måtte takke ja til en plass i en midlertidig barnehage som ligger ca 10 min unna. Ja 10 min om det ikke er kø og vi får grønt lys i alle lyskryss....noe som er litt vel optimistisk. Denne barnehagen er satt opp ved hjelp av det jeg kaller for brakker, men som kommunen jeg bor i velger å kalle for MONDULER.
Anyhow, realiteten er at den er varm på sommeren og kald på vinteren. Ja, nevnte jeg at vi ikke har kjøleskap i barnehagen vår??? Og barna får ikke servert brødmat i barnehagen. De får frukt. Det vil si at matpakkene til barna er der fra ca 07oo til 1700. Siste måltid blir servert kl 1500, og mange av barna (deriblandt min sønn) vil også da ha en skive fra matpakka si.
På sommeren er jo det bra fint da, når det er ca 28+ inne....need I say more.
Vel...det er i tillegg plass til litt i overkant av 150 barn i denne barnehagen, for å få dekket behovet i kommunen. Jeg blir litt amperert av at de må stue så mange barn inn i en barnehage. Det betyr faktisk at dialogen mellom foreldre og barn blir betydelig svekket.
Det er ikke sjeldent jeg henter min sønn i barnehagen, uten å få vite hvordan han har hatt det i løpet av dagen, fordi vedkommende som er på vakt etter kl 15 "ikke har vært sammen med han". Ergo, for store forhold for de ansatte....
Alt dette for å få full dekning, men til hvilken pris?

Ja,ja...så skal de da bygge samme type barnehage rett ved hjemme vårt. Og for å dekke behovet frem til denne barnehagen blir ferdig, har de nå valgt å opprette NOK en midlertidig barnehage...Der fikk vi plass. Så min sønn er nå 2 år - og han har allerede gått i 2 midlertidige barnehager.....Jeg lurer på når han får plass i en permanent barnehage.
Sa jeg at denne også er en brakkerigg???

Vel det var dagens hjertesukk.

I morgen kommer gemalen hjem igjen. Og han har sikkert savnet meg "bittelitt" som vanlig.
Menn er rare....

Ingen kommentarer: