fredag 21. september 2007

Ja så fikk jeg ideen om en blog

Rett og slett fordi jeg har så mye jeg ville skrive om...og ingen plass å gjøre det. Så her skal jeg skrive litt om hverdagslivet mitt, tenkte jeg....

Det består stort sett av Sønnen min, mannen min, huset, hytta, foto og sist (men ikke minst) datascrapping....

Akkurat denne helgen er jeg "alene hjemme", så skule man kanskje tro at det betyr hæla i taket og tenna i tapeten?? Men nei, livet består ikke av slike ting etter at man får barn.
Så jeg sitter nå her, bra trøtt og liten - til og med for trøtt til å scrappe.
Og ja, det er helt utenom det vanlige....Men når gubben drar på bilmessetur til Tyskland, betyr det at jeg må levere i barnehagen. Og siden vi ikke akkurat er prisgitt med full barnehagedekning i vår kommune (Takk, fru Halvorsen...) så betyr det at jeg må opp kl 06:00.
Ikke EN dag men TO dager på rappen , og ja...sa jeg at jeg er B menneske??? Med STOR B.
Ikke nok med at jeg måtte tidlig opp, men natt til torsdag våkned min elskede (...) sønn kl ja...midt på natta en gang....med ett hyyyyl. Så han fikk selvsagt lov å komme opp i senga til mamma og pappa (slik man gjør når man er for trøtt til å takle en tårevåt liten gutt).
Før har det gått fint å ha han i senga, men denne natta hadde han mark i ALLE lemmer av kroppen sin. Jeg og gemalen ble liggende heeeelt ytterst i hver vår ende, og det ble ikke akkurat mye søvn på hverken a mor eller han far den natta. Heldigvis våknet han ikke natt til i fredag, men når klokka mi ringte kl 06 skjønte jeg ingenting! Først når alarmen på mobilen ringte, våkna den døde fra søvnen sin...
Så etter å ha sovet meg gjennom nok en arbeidsdag var det opp å hente lillemann.
Jeg trenger vel ikke si at det ikke ble så mye action i heimen denne ettermiddagen?

DigitalTV og Disney Chanel er min venn på slike dager.

Så sitter jeg nå her å prøver å finne ideer til magebilder jeg skal ta av min gamle arbeidskollega som er gravid. Hmmm gravide kvinner er vakre - bare ikke meg.
Er ikke det rart? Jeg syntes ALLE gravide kvinner er så vakre, men jeg syntes ikke selv at jeg var særlig vakker når jeg gikk gravid. Og siden gemalen ikke akkurat er noe særlig foto freak, finnes det vel 2-3 bilder av meg som gravid - tatt med mobilen min! Ja...nevnte jeg at bildene er tatt mot speilet på badet?? Vakkert...??
Så med det i tankene skal jeg gjøre mitt beste for at hun skal få litt finere bilder enn det jeg har.

Vel...tror jagg det er alt jeg orker å skrive i dag - trøtt som jeg er ;)

Kos at du ville lese alt slarvet mitt, det kommer sikkert mer siden ;)
Ja, og neste gang kan det være jeg skriver litt om hva jeg tenker om "full barnehagedekning".
Så håper jeg at scrappedilla kommer tilbake snart, for det ER kos å scrappe!

2 kommentarer:

Lena sa...

Grattis med blogg!

Karen sa...

Grattis med blogg.

Kan trøste deg med at det er ikke bare du som har dårlig utvalg av magebilder.
Med de to eldste har jeg bare ett magebilde av de hver.
Med minstemann fikk jeg kommandert gubben til å ta et par bilder. Gudskjelov ellers hadde jeg vel ikke hatt noen.
Hadde han bare hatt et par dråper av fotodillaen min, hadde jeg vært fornøyd. Da hadde det kanskje blitt noen bilder av meg å scrappe også.
Siden vi begge har gubber i Tyskland i helgen, får vi kose oss med WDS og scrapping.