torsdag 22. januar 2009

Små rare mennesker og annet morro

I dag har vi vært alene hjemme, uten pappa. Han er på møte. Det ble barnegourmet til middag; stekte pølser og pommesfrittes ;o) Rundt meg fartet 3 åringen som vekslet mellom å være kattepus mamma, kattepus pappa, kattepus baby og byggeman...byggemamma...osv, dere skjønner tegninga? Man kan jo bli sprø av mindre. "Mamma, kattepusbaby må tiiissseeee!" Vel, det er mye en kattepus vil, og det er ikke lett å bare være Trym for tiden. Trym er ikke kult nok, det må være byggemann eller kattepus...og vet dere hva? Dyna er ikke dyne - den er bur! Så det så!

Ja...tilbake til middagen, som sagt hadde vi pølser....som etter kort tid ble forvandlet til ett eller annet kjøretøy, var det ett fly mon tro? Men det som fasinerte meg var hendene til guttungen. På en merkelig måte ble de en bit av leken. Altså den ene stod stille sånn at den andre kunne "kjøre" under og over ....vet dere hva? Jeg ble helt fasinert over hvordan han brukte hendene sine! Det der skulle jeg hatt på film. Det er stunder som dette som gjør at man bare elsker barna sine. De rare, fantasifulle små menneskene. 

I dag var det også tid for lillemor sin 6 mnd kontroll. Veid og målt: 7720g og 69 cm lang. Hun ble sjekket i alle hulrom (vel, nesten da...) og til slutt stemplet og godkjent :) 

Så til de "huslige" sysler...i går tok jeg ett lite oppgjør med "kontosugerne" mine. Dvs noen av de "unødvendighetene" som koster penger; bla Goboken og RødeKors (vel...bra veldedighet men alikevel). Nå har jeg også sendt mail til banken for å be de sette ned renta på lånet, er jo lov å håpe? Så skal jeg også si opp en forsikring - der jo ikke nødvendig å være dobbeltforsikret. Jeg er godt forsikret gjennom jobben, jeg. Sånne små ting koster mye penger gjennom året, og alle monner drar - ut av min lønnskonto :) Deilig å få det gjort, så får heller barna få bøker i gaver og en bok fra bokhandleren i ny og ne. 

I morgen er det fredag, en deilig dag uten planer! Gleder meg! På lørdag kommer mamma, hun skal prøve å lære meg å sy (åh lykke til! ;) ). Tror vi har litt høye forventninger til hva vi skal rekke, så det blir spennende å se hva vi får til. Det blir  sikkert kjempegøy uansett!

Tid for grøt!! Mor er sulten :)

Ingen kommentarer: