mandag 1. september 2008

Livet som 2 barnsmor...

....er ett totalt avkall på seg selv og sin egen eksistens...her er det kun barna som gjelder, og hvert lille sekund slukes man med hud og hår. Det å gå på do alene får plutselig en mening! Toalettet er herved min beste venn, her kan jeg til og med få lest litt :o)


Tida er ei rolig jente, men hun er tross alt bare 6 uker, og hun oppfører seg jo deretter ;o) Kveldene er mamma lenket til sofaen med lillemor hengende tilfreds på puppen. Det røskes og rives og det suttes og smattes. Hun sover og våkner igjen så snart mamma legger henne ned i bagen eller i vogga :o) Jeg trøster meg med at alt er midlertidig....Og gleder meg til puppen er byttet ut med smokken :o)

Trym er stolt storebror, men det er vondt at mamma ikke har tid til han på samme måte som før. Det er vondt for mamma også! Kjempevondt! Jeg gleder meg til kveldene blir roligere og trøster meg med at ettermiddagene alerede har blitt roligere, sånn at vi har fått litt tid sammen - bare jeg og Trym. Men for å få til det må Tida sove, og det gjør hun jo selvsagt når hun vil - ikke når vi vil ;o)


Trym har virkelig blitt stor gutt, i sommer har han sluttet å sove på dagen, han har sluttet med bleie OG han har gitt smokken sin til Sabeltann!! :o) Han koste seg i dyreparken og var i ekstase på Kielbåten :o) Man trenger ikke dra så langt for å glede en liten 3 åring :o) Det store skipet snakker han om enda!
Ett bilde av den stolte storebroren:





1 kommentar:

May sa...

Bare nyt dagene. Så fint navn jenta di har fått. Passer jo godt til Trym. Jeg har kjempedårlig samvittighet for at jeg ikke har sett det nyeste familiemedlemmet ennå, men det er desto koseligere å se bilder på nett. Lykke til videre med bloggingen!