fredag 10. september 2010

Blogg

Jeg lurer på, jeg...Om jeg skal begynne å blogge sånn for alvor

Pro:

  • Jeg liker å skrive
  • Elsker å snakke
  • Har nok å si

Con:

  • Har jeg tid nok?
  • Har jeg noe å si, som folk gidder å lese om??
  • Trenger man ett tema?
  • Er det noen som i det hele tatt følger med på bloggen???

Ukene går så alt for fort, med 2 små, man og jobb fyker tiden forbi - og det er ikke i slow motion akkurat.... Nå for tiden jobber jeg som selger for Me&i (www.meandi.no) i tillegg til 100% stilling. Gøy! Knallfine klær og knallsøte kunder. Jeg går på jobb etter at ungene har lagt seg og møter utrolig mange søte, hyggelige jenter! Og hver gang jeg er ute på treff blir jeg GLAD! :o) Sånne jobber er med på gi livet mening :o)

Ja, så har jeg vært på jobbintervju denne uka...En spennende jobb, og intervjuet var med utrolig hyggelige  mennesker! Vi spøkte og lo, og hadde en fin tone. Men, jeg blir aldri overasket over hvilke type spørsmål man får i slike sammenhenger. Her er ett lite utdrag; "Hva er ditt forhold til alkohol?", "Har du en ryddig privatøkonomi?" og "Hva ville du gjort anderledes i livet ditt om du hadde mulighet til å endre noe?". Hvilket svar forventer de at man skal gi på spm 1 og 2? Hvis du drikker mer enn du burde, sier du det på ett intervju? Sånn? "Jaaa, jeg drikker jo en del da...og av og til...så kommer jeg litt brisen på jobb, og dere kan faktisk oppleve å finne meg i rennesteinen utenfor her..."  Eller, hvis du har problemer med penger...sier man det? "Ja, alle pengene fra lønna mi går til kreditorene..." Det siste spørsmålet kan jeg på en måte forstå, men jeg er jo av den oppfattelse av at man IKKE skal angre på de valgene man tar i livet. You live, you learn ;o) Erfaringene man gjør seg på veien i livet er med på å forme deg som individ. Hvorfor vil man endre på fortiden? Da må man heller prøve å skape noe i fremtiden! :o)

I morgen setter vi nesa mot Langedrag! Opp og ned samme dag. Men jeg håper at storebror og fetteren hans liker turen. Kanskje vi får sett både Gaupe, Elg og Ulv? Her kan du se litt av hva Langedrag har å by på: GALLERI

Vel, nå er det vel på tide å finne senga, natta kaller og vi må tidlig opp sånn at vi får sett på alle dyra i morgen :o)




1 kommentar:

Lena sa...

Kjappen! Om du vil så kan jeg legge deg til å bloggrollen min - kanskje du får noen flere lesere på besøk - og derav må klare å blogge litt oftere???