mandag 5. januar 2009

Oh du kalde januar...

Er det mulig eller? Vi snakker om 14 kalde altså!! Hva i alle dager skal det være godt for da. Og jeg som har en baby som sover best ute...men babyer skal jo som kjent ikke være ute når det er mer enn 10 kalde. Enda godt at storebror har begynt i barnehagen igjen sånn at han slipper å sitte inne sammen med mamma og lillesøster nok en dag. 

På fredag holdt jeg på å bli sprø av denne kulda og innestittingen så da sjekket jeg været på hytta. Heldigvis var det "bare" 6-7 kalde der. Vi kastet oss i bilen så snart vi hadde fått på oss fillene. Ja...så skulle du kanskje tro at det var fort gjort? Er ikke det, med to små, veit du. Først skal man stå opp...den saken er jo ganske grei. Så skal man dusje, bytte bæsjebleie, amme, få en 3 åring til å kle seg selv (noe som tar mest tid...), spise, bytte ny bæsjebleie, pakke, bære ut og få ungene i bilen. Vi startet vel staffetten kl 0830...vi var ikke ute av døren før kl 11:20. Og det værste av alt? Dette gikk egentlig over all forventning :o)

Vi koste oss vennene våre hele fredagen, og når pappa endelig hadde kommet seg fra jobb og utover så reiste også vi ut på hytta. Vi kom hjem søndag, til barnehagens juletrefest! 

Juletrefest er barnas store fest...i alle fall de vi har vært på. Vi snakker om total kaos...deilig barnekaos :) Fikk tatt noen bilder, skal legge ut noen senere.

I dag har vi trosset kulden! Vi gikk ut! I alle fall i 10 min...Mamma MÅTTE på Café :o) Jeg kjente abstinensenes klamme hånd og fant ut at nok får jaggu være nok. Barseltreff på Café ble det, og det var så koselig å se jentene og babyene igjen! Søte babyer og søte jenter! :o)

Så jeg håper dere alle har hatt en fin jul og så lurer jeg på en ting....nysgjerrig som jeg er. Hvem er her å leser? Og til de av dere som er her...når pleier dere å rydde bort jula???

Ingen kommentarer: