lørdag 24. januar 2009

Dette har jeg sydd i det siste

I dag har mamma vært her å hjulpet meg med div sying. Vi fikk sydd en bukse til Trym, i ullfilt - ett sant lite h...å sy på for det var så glatt men det gikk jo på ett vis. Lommen på buksa har mamma laga, den kan jeg ikke ta æren for, dessverre. Den glade eier prøvde buksa etter sjokoladebestikkelse, men lovte å bruke den i morgen :o) Den ble litt trang, for mønsteret er fra det "glade" 80-tallet da trangt var kult....neste gang skal jeg lage den bredere i alle fall.

Sånn ble den:


Bærenett til å ha yttertøyet til Trym i:

Bleiepose med plass til 2-3 bleier og våtservietter :o)

Mamma klipte ut mønster til kappekjole til lillemor også, så det skal jeg prøve meg på til uka. Ellers så lærte jeg å lage skråbånd av hvilket som helst stoff, og sy dem på rikitig :o) Neste gang skal vi lage noe annet gøy! Det er forbausende gøy å sy altså.

1 kommentar:

Lena sa...

Kjære noen å effektiv de har vært her i det siste, da de!!! Mange innlegg og gode greier!
Ser ut til at syingen er "dillen" for tiden?